diff --git a/README.md b/README.md
index 8cfae6a179514fdcb51c6aa13f66cf5514164386..fedd28c5830fce842f2b50bd541357a953687f39 100644
--- a/README.md
+++ b/README.md
@@ -1,4 +1,4 @@
-# What is Phaser?
+# What is Phaser? [en](./README.md)
 Phaser is game framework for desktop and mobile via html5. 
 Phaser can be used based on JavaScript or TypeScript. 
 Phaser uses canvas and WebGL renderer which makes more easier to use both desktop and mobile.
diff --git a/README_kr.md b/README_kr.md
index e2f45246488b50b3bb26e626ebf97ecbf07db009..144d88fa01a4b86ae2391e0519b0bec8defc91e5 100644
--- a/README_kr.md
+++ b/README_kr.md
@@ -1,4 +1,4 @@
-# What is Phaser?
+# What is Phaser? [ko](./README_kr.md)
 Phaser는 HTML을 기반으로한 데스크탑과 모바일용 게임 프레임워크입니다.
 Phaser는 JavaScript 혹은 TypeScript 기반에서 사용될 수 있습니다.
 Phaser는 canvas와 WebGL을 통해 렌더링을 진행하므로, 데스크탑과 모바일 모두에서 사용할 수 있습니다.
@@ -82,5 +82,5 @@ script에 CDN을 추가하거나 NPM을 통해 설치하실 수 있습니다. 
 # Phaser 3에 대한 추가 주제
 Phaser 게임 개발에 도움이 될 수 있는 여러 가지 특징, 차이 및 주제에 대해서 얘기하고자 합니다. 아래는 그 내용입니다.
 <br/>
-[<strong>Phaser Scene cycle</strong>](./lifecycle/README.md)<br/>
-[<strong>Phaser Physics: arcade & matter</strong>](./physics/README.md)
\ No newline at end of file
+[<strong>Phaser Scene cycle</strong>](./lifecycle/README_kr.md)<br/>
+[<strong>Phaser Physics: arcade & matter</strong>](./physics/README_kr.md)
\ No newline at end of file
diff --git a/lifecycle/README.md b/lifecycle/README.md
index b52349e263d25e2cf892be160af65df75f9f92f6..9a940daaf502125afbb93d5c3586be550ef4b24f 100644
--- a/lifecycle/README.md
+++ b/lifecycle/README.md
@@ -1,4 +1,4 @@
-# Phaser 3 Life cycle
+# Phaser 3 Life cycle [ko](./README_kr.md)
 Phaser's Scene consists of 3 main states which are **CREATE**, **UPDATE** and **STOP**. You can switch to each state using triggering events on manually and also you can add eventhandler for those. Please check flow chart on <strong>[Phaser 3 Scene Note](https://rexrainbow.github.io/phaser3-rex-notes/docs/site/scene/)</strong> to see how phaser's states are enterd and what detailed steps are.<br/><br/>
 However, if you just started using phaser, you should know 3 basic Scene functions **preload**, **create** and **update**.
 <pre><code>   
diff --git a/lifecycle/README_kr.md b/lifecycle/README_kr.md
index b8191d7847fdbf5a3af4c16f91283f69533424f4..f48b26c71937bfb40b26ccd6a28e2a6c0c898f18 100644
--- a/lifecycle/README_kr.md
+++ b/lifecycle/README_kr.md
@@ -1,4 +1,4 @@
-# Phaser 3 Life cycle
+# Phaser 3 Life cycle [en](./README.md)
 Phaser의 Scene은 크게 다음의 세 가지 상태로 이루어져 있습니다. **CREATE**, **UPDATE** 그리고 **STOP**입니다. 이벤트를 수동으로 발생시켜서 상태를 전환할 수도 있으며, 이벤트 리스너를 추가할 수도 있습니다. 자세한 상태 간의 전환 방식이나 보다 세부적인 상태를 확인하고 싶으시다면, <strong>[Phaser 3 Scene Note](https://rexrainbow.github.io/phaser3-rex-notes/docs/site/scene/)</strong>의 flow chart를 참고해주세요.<br/><br/>
 하지만, 여러분이 이제 막 Phaser를 이용한 개발을 시작하셨다면 모든 세부 상태와 스탭을 알 필요는 없습니다. Phaser 게임 개발을 하기 위해서는  **preload**, **create** 그리고 **update**만 숙지해도 충분합니다.
 <pre><code>   
diff --git a/physics/README.md b/physics/README.md
index f9bcde1b93c4a9be501f993c5a2dcb88b647009d..45d49b75c7e6f6c9ddc29dc89b44082ad56c2b79 100644
--- a/physics/README.md
+++ b/physics/README.md
@@ -1,4 +1,4 @@
-# Phaser 3 Physics
+# Phaser 3 Physics [ko](./README_kr.md)
 ## **arcade** vs **matter**
 In Phaser, there are 3 type of phsic engines which are **arcade**, **matter** and **impact**. Among them, peolpe usually use **arcade** and **matter** (There are not even enough information about **impact** physics in  <strong>[Phaser API docs](https://photonstorm.github.io/phaser3-docs/Phaser.Physics.Impact.html)</strong>). Then you will wonder what is the difference between arcade physics and matter physics.
 
diff --git a/physics/README_kr.md b/physics/README_kr.md
index f12a9922dc9a4514148cfac17a045d509c59856d..a4777ed4cf90f6fd52d14f93b6fb23a981492e2e 100644
--- a/physics/README_kr.md
+++ b/physics/README_kr.md
@@ -1,4 +1,4 @@
-# Phaser 3 Physics
+# Phaser 3 Physics [en](./README.md)
 ## **arcade** vs **matter**
 Phaser에는 세 가지의 물리 엔진이 있습니다. **arcade**, **matter** 그리고 **impact**입니다. 이중에서, 주로 **arcade** 와 **matter** 가 사용됩니다. (**impact**에 대해서는 공식 문서에도 내용이 많이 없습니다. <strong>[Phaser API docs](https://photonstorm.github.io/phaser3-docs/Phaser.Physics.Impact.html)</strong>). 그렇다면, **arcade**와 **matter**간에 무슨 차이가 있는 것인지 궁금하실 겁니다.