diff --git a/lifecycle/README.md b/lifecycle/README.md index 9a940daaf502125afbb93d5c3586be550ef4b24f..2be6cbafb5c48555753d325c3e232211e285f535 100644 --- a/lifecycle/README.md +++ b/lifecycle/README.md @@ -37,4 +37,11 @@ You may want to limi your update rate because of performance issue or other reas } </code></pre> -Above code would let Phaser run **update** as half of default rate whcih means, if your Phaser game execute **update** 60 times a second, then above code block will make it 30 time a second. But you can't increase it. \ No newline at end of file +Above code would let Phaser run **update** as half of default rate whcih means, if your Phaser game execute **update** 60 times a second, then above code block will make it 30 time a second. But you can't increase it. + + + +<br><br> + +--- +[back to main](../README.md) \ No newline at end of file diff --git a/lifecycle/README_kr.md b/lifecycle/README_kr.md index c00c407bab472cb30f1b12a923db8a5058912ca5..6a7206709478a6ef9e9e46de7d25ae5a54fab2f3 100644 --- a/lifecycle/README_kr.md +++ b/lifecycle/README_kr.md @@ -37,4 +37,11 @@ Phaser의 Scene은 크게 다음의 세 가지 상태로 이루어져 있습니 } </code></pre> -위의 코드는 **update**가 기존 실행 횟수의 절반으로 실행 횟수를 줄입니다. 예를 들어, 기존의 Phaser 게임에서 **update**를 초당 60회 실행 하였었다면, 위의 코드를 통해 초당 30회로 줄일 수 있습니다. 하지만 이를 증가시킬 수는 없습니다. \ No newline at end of file +위의 코드는 **update**가 기존 실행 횟수의 절반으로 실행 횟수를 줄입니다. 예를 들어, 기존의 Phaser 게임에서 **update**를 초당 60회 실행 하였었다면, 위의 코드를 통해 초당 30회로 줄일 수 있습니다. 하지만 이를 증가시킬 수는 없습니다. + + + +<br><br> + +--- +[메인으로](../README_kr.md) \ No newline at end of file diff --git a/physics/README.md b/physics/README.md index 0a46a7349a7bac80622a4c562288c09dff70d1b3..f7cca6f69818b8afe7546e370c10c4e7f2b3a3e4 100644 --- a/physics/README.md +++ b/physics/README.md @@ -12,4 +12,11 @@ From above, you may think 'why should we even consider about **matter** while it --- ## Is there any way for making 3D game? -**arccade** and **matter** is basically for 2D games. If you check Phaser 3 API docs, you will see that game objects in both physics have function ```setVelocity(x [, y])```. And as you see, there is only x-axis and y-axis which means it really wasn't designed for 3D-game. You can use 3D camera plugin for Phaser 3 but there is high possibility that it doesn't work as you wanted. But, there is awesome extension [**enable3D**](https://github.com/enable3d/enable3d) for making 3D Phaser game \ No newline at end of file +**arccade** and **matter** is basically for 2D games. If you check Phaser 3 API docs, you will see that game objects in both physics have function ```setVelocity(x [, y])```. And as you see, there is only x-axis and y-axis which means it really wasn't designed for 3D-game. You can use 3D camera plugin for Phaser 3 but there is high possibility that it doesn't work as you wanted. But, there is awesome extension [**enable3D**](https://github.com/enable3d/enable3d) for making 3D Phaser game + + + +<br><br> + +--- +[back to main](../README.md) \ No newline at end of file diff --git a/physics/README_kr.md b/physics/README_kr.md index 30dea0a77dafa539e487a9daf9d957f4a008bd1b..992747b397eb1249afbd05453b6d66647354dd75 100644 --- a/physics/README_kr.md +++ b/physics/README_kr.md @@ -12,4 +12,11 @@ Phaser에는 세 가지의 물리 엔진이 있습니다. **arcade**, **matter** --- ## 3D 게임을 만들 방법은 없을까요? -**arccade**와 **matter** 물리 엔진은 기본적으로 2D 게임 개발에 초점이 맞춰져있습니다. Phaser 3 공식 API 문서를 확인해본 다면, 두 물리 엔진에 속한 오브젝트들이 ```setVelocity(x [, y])``` 함수를 갖고 있음을 볼 수 있습니다. 보시다시피, x축과 y축에 대한 값만 이용하고 있습니다. 즉, 3D 환경에서의 개발을 고려하지 않았다고 볼 수도 있습니다. 물론 방법이 아예 없는 것은 아닙니다. 3D 카메라 플러그인을 활용할 수도 있으나, 원하는 것을 만들기에는 부적합할 확률이 높습니다. 하지만 [**enable3D**](https://github.com/enable3d/enable3d)라는 Phaser 3 3D 게임 개발을 위한 활용성 좋은 extension이 있습니다. \ No newline at end of file +**arccade**와 **matter** 물리 엔진은 기본적으로 2D 게임 개발에 초점이 맞춰져있습니다. Phaser 3 공식 API 문서를 확인해본 다면, 두 물리 엔진에 속한 오브젝트들이 ```setVelocity(x [, y])``` 함수를 갖고 있음을 볼 수 있습니다. 보시다시피, x축과 y축에 대한 값만 이용하고 있습니다. 즉, 3D 환경에서의 개발을 고려하지 않았다고 볼 수도 있습니다. 물론 방법이 아예 없는 것은 아닙니다. 3D 카메라 플러그인을 활용할 수도 있으나, 원하는 것을 만들기에는 부적합할 확률이 높습니다. 하지만 [**enable3D**](https://github.com/enable3d/enable3d)라는 Phaser 3 3D 게임 개발을 위한 활용성 좋은 extension이 있습니다. + + + +<br><br> + +--- +[메인으로](../README_kr.md) \ No newline at end of file