Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Register
Primary navigation
Search or go to…
Project
C
CG_Course
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package registry
Container registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Terms and privacy
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
최현욱
CG_Course
Commits
b78e5c5c
Commit
b78e5c5c
authored
3 years ago
by
최현욱
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Update README.md
parent
ef8cf0c5
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Show whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
final_project/README.md
+3
-3
3 additions, 3 deletions
final_project/README.md
with
3 additions
and
3 deletions
final_project/README.md
+
3
−
3
View file @
b78e5c5c
**
WebGL Final Project
**
#
WebGL Final Project
+
1. 개요
1.
개요
+Computer Graphics 수업을 통해 단계에 거친 실습과정과 이론수업으로 WebGL의 여러 기능과 구현방법을 이해하고 활용할 수 있게 되었다.
Final Project는 지금까지의 WebGL수업의 모든 부분을 담아 실습과제보다 더 퀄리티 있는 프로젝트를 구현하려 한다.
...
...
@@ -9,7 +9,7 @@
따라서 이번 프로젝트는 phong shading을 통한 입체도형을 구현하고자 한다.
Light Position을 설정하여 사용자가 원하는 광원의 위치를 설정할수 있고, Depth test도 구현하여 도형의 회전 시 이질감이 들지 않게 하였다.
------------------------------
+
2. 기능
2.
기능
프로젝트의 핵심파트인 phong shading을 중점적으로 표현하려 했기에 기능을 많이 축소해서 구현하였다.
Light Position으로 광원의 위치를 x,y,z방향으로 설정할수 있으며 z<0 이면 광원이 뒤쪽으로 사라져 물체의 색이 잘 나타나지않는다.
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment