@@ -10,7 +10,7 @@ This tutorial gives an introduction to [glTF](https://www.khronos.org/gltf), the
Some basic knowledge about [JSON](https://json.org/), the JavaScript Object Notation, is assumed. Additionally, a basic understanding of common graphics APIs, like OpenGL or WebGL, is required. This tutorial focuses on [glTF version 2.0](https://www.khronos.org/registry/glTF/specs/2.0/glTF-2.0.html), where support for *Physically Based Rendering* was introduced, but the other concepts that are explained here are similar to how they had been implemented in [glTF version 1.0](https://github.com/KhronosGroup/glTF/tree/main/specification/1.0).
[JSON](https://json.org/)(JavaScript Object Notation)에 대해 기본 지식을 갖고 있다고 가정하고 있습니다. 추가적으로, WebGL, OpenGL과 같은 일번적인 그래픽스 API에 대한 기초 이해가 필요하다. 이 튜토리얼은 [glTF version 2.0](https://www.khronos.org/registry/glTF/specs/2.0/glTF-2.0.html)에 초점이 맞추어져 있으며, glTF 2.0에서는 *물리 기반 렌더링 (Physically Based Rendering, PBR)* 지원 합니다. 물리기반 렌더링 외에 다른 개념은 [glTF version 1.0](https://github.com/KhronosGroup/glTF/tree/main/specification/1.0) 과 비슷하다.
[JSON](https://json.org/)(JavaScript Object Notation)에 대해 기본 지식을 갖고 있다고 가정하고 있다. 추가적으로, WebGL, OpenGL과 같은 일번적인 그래픽스 API에 대한 기초 이해가 필요하다. 이 튜토리얼은 [glTF version 2.0](https://www.khronos.org/registry/glTF/specs/2.0/glTF-2.0.html)에 초점이 맞추어져 있으며, glTF 2.0에서는 *물리 기반 렌더링 (Physically Based Rendering, PBR)* 지원 합니다. 물리기반 렌더링 외에 다른 개념은 [glTF version 1.0](https://github.com/KhronosGroup/glTF/tree/main/specification/1.0) 과 비슷하다.